Jdi na obsah Jdi na menu
 

Bones Cast Přímo od srdce (část 1.) - Rozhovor s Hartem Hansonem

Zdroj: uninflected images juxtaposed
Autor: Will Dixon

Uprostřed překotného přívalu (a dokonce i sněhového přívalu) vysílání seriálu Bones společnosti FOX zodpověděl můj starý přítel několik mých hloupých otázek. Nebyl vlastně žádný konkrétní důvod k tomu, abychom rozhovor uskutečnili - prostě jsem se ptal, co mi přišlo na mysl. Tak tedy jdeme na průzkum...

Hart: Zaprvé nastíním obrázek o tom, kde a kdy odpovídám na tvé otázky. Je čtvrtek ráno, v L.A. mrzne (kolem 50°F), včera sněžilo v Malibu. Sedím ve své kanceláři v "The Old Writer's Building" (Pozn.překl.: Stará scénáristická budova) v sídle FOXu. Vypadá trochu jako mix bavorského/tudorovského a Disneyho zámku. Býdlívala tu Shirley Templová. F.Scott Fitzgerald měl kancelář v horním patře. Moje kancelář je obrovská, ale stařičká. Povídá se, že tady sídlili scénáristé seriálu M*A*S*H. Ale myslím si, že to není pravda. Jeden dobrý zdroj mi pověděl, že to byla jiá kacelář o patro výš.

Řeknu ti, že i když na tohle místo přijíždím každý den, chci ukázat svůj průkaz totožnosti a oni na mě zamávají, že můžu pokračovat, tak jsem plný úžasu a napětí. Přesně si pamatuju, jak jsem na toto místo přišel jako návštěvník kvůli pohovoru a s jakou závistí jsem hleděl na lidi, kteří jen tak projeli a znuděně šli vstříc novému pracovnímu dni.

Stranou... to je Hart ve své skořápce. Jak je chytrý, talentovaný a vtipný, tak je taky opravdový a stojí nohama pevně na zemi. Pamatuju si, že se v L.A. účastnil schůzek zrovna předtím, než ho najali na "Cupid" (na Nově jako Bůžek lásky) a já tam právě pracoval na "Krajních mezích". Zašli jsme se, když to šlo, na skleničku nebo na film, ale jednu noc jsme měli hlad a procházeli se po molu v Santa Monice a najednou jsme se ocitli v malé, prázdné čínské restauraci. Když jsme si sedli, okusovali jsme suchá žebírka a obdivovali ruské kolo v zábavním parku, Hart se ke mě obrátil a jako malé dítě povídá: "Co to k sakru děláme? Jsme v L.A., chlape... tohle je šílený. Čekám, že mi někdo poklepe na rameno a řekne mi, že sem nepatřím a ať se vrátím do Kanady. To je blbost." A já si pamatuju jen to, že jsem přikývl a souhlasil, protože jsem se cítil skoro stejně. Ale on tam bezpochyb patřil. To jen na okraj...

Will: Dobře, nazačátek nejdůležitější otázka: nejlepší kytarista všech dob... Jimmy Page, Angus Young nebo Steve Zai?

Hart: Wille, ty znáš odpověď. Jimmy Page vede. A jestli si stále myslím, že je nejlepší ze všech? Řekněme to takto: Stále ho poslouchám a jsem už hodně, hodně starý a teď miluju jazz. V Britské síni slávy jsem viděl, že si Jimmy přestal barvit vlasy a nechal si je zešedivět - a potěšilo mě to.

Will: Vím, že hudba byla vždycky velkou částí tvého života... co posloucháš, když píšeš - nějaké konkrétní skupiny z konkrétních dvodů?

Hart: Jedna z nejlepších věcí na vlastním seriálu je to, že máte poslední slovo, co se týká hudby. To ale není odpověď na tvou otázku. Řekněme, že mám playlist nazvaný "Bones" s hudbou, kterou poslouchám, když píšu nebo přepisuju scénáře. Taky mám "scénáristický" playlist - spousta jazzu, spousta zvláštních nových věcí. Mám rád hudbu v pozadí.

Will: Pamatuju si, že když jsme dřív dělali na "Kytaristovi" a já přecházel po pokoji nebo přepínal televizní programy, abych zjistil skóre v hokeji, tak ty ses nikdy nepohnul od počítače. A kdykoliv jsem tě požádal, ať si uděláš pauzu, tak jsi řekl: "Zadek na židli... zadek na židli... to je jediný způsob, jak tuhle práci dokončit." Já to pak používal jako radu pro spoustu dalších scénáristů. Nepřemýšlel jsi, že to zpeněžíš? Třeba že to vytiskneš na trička?

Hart: Opravdu jsem řekl "zadek"? Ještě pořád je to moje filozofie. Když mám možnost dělat to takhle, tak nemám problém práci dokončit. Pomáhalo to zvlášť, když jsem psal speciály. Teď jsou uzávěrky velkým motivátorem. A tys stejně ve skutečnosti nechtěl, abych si dělal přestávky při psaní. Dost jsi kouřil. Byl jsi jak posedlý, příteli.

Will: "Traders" (Pozn.překl.: Obchodníci)... všeobecně považovaní za klasický kanadský dramatický seriál. Kdo je autorem? Myslím tím, že vím, kdo napsal pilotní díl a první epizody (a bibli?), ale z Vancouveru to do Toronta nedošlo, když seriál začínal. David Shore, že ano? Hart: Alyson Feltesová a Seaton McLean za mnou přišli s nápadem, který jsem považoval za příšerný. Byla v něm spousta průzkumů o investičním bankovnictví atp., což mě vedlo k tomu, že jsem si myslel, že bych mohl být narkoleptik, protože jsem přestával vnímat. Napsal jsem pilotní díl a ústřední zápletku asi 13ti epizod. Pak jsem onemocněl s ledvinami a to mi znemožnilo pracovat na několik měsíců a Seaton a Alyson osluvili Davida Shora, aby se ujal první série tohoto seriálu. Udělal to bravurně a pak zase odfrčel do Států. Vrátil jsem se tedy zpět a udělal 3 série. Kdo stvořil Obchodníky? Myslím si, že pravá odpověď je Seaton, Alyson, já a Shore.

Will: Obchodníci byli seriálem společnosti Atlantis a protože jsme nedávno měli takovou oslavu "Vzpomínek na Seatona", zeptám se, jaký je tvůj oblíbený Seatonův příběh?

Hart: Nechtěl jsem mít Seatona rád. Měl kozí bradku. Jeho žena měla v seriálu hrát. Od malička jsem měl kozí bradku spojenou se zloduchy. Seaton se však ukázal jako skutečně chytrý, úžasný a vtipný chlápek. Dělal neskutečné barbecue. Sonja byla perfektní. Myslím si, že Seaton se mnou měl dost práce, když jsme jeli do Států, protože se mě neustále snažil přesvědčovat, ať nejedu. Sledovanost Obchodníků mi připadala bezvýznamná...pod milion diváků? A přitom jsme vyhráli pár cen a to odloučení pro mě bylo celkem depresivní. Seděl jsem na Seatonově gauči v Atlantisu a říkal něco jako "Potřebujeme víc diváků!" Myslím, že jsem si taky stěžoval na vysílací čas - přímo proti Pohotovosti. Velkou nevyslovenou hrozbou toho, že jsme původem kanadské drama, bylo to, že nás společnosti vždy pohřbily proti jakémukoliv nepřemožitelnému americkému soupeři. Seaton řekl, "Tak to chodí. Jestli chceš mít hodě kanadských diváků, musíš mít přístup k těmhle velkým hitům." Tohle jsem měl dlouho na mysli a byl to z velké části důvod, proč jsem se rozhodl odejít do L.A.

Will: Sledujete nějaké seriály z Kanady?

Hart: Jen to, co mi přátelé pošlou. Pravidelně sleduji jen málo televizních pořadů. Miluju "The Wire" a dívám se na něj po několika dílech v kuse. Myslím si, že "Friday Night Lights" je dost dobrý, což je smůla, protože s nimi právě soupeříme v našem vysílacím čase. "Trailer Park Boys" jsem si taky oblíbil. Strašně bych chtěl vidět "Little Mosque". Viděl jsem úryvky z "Trudeau" a užíval jsem si je. Chtěl bych toho vidět víc.

Will: Kdo jsou (nebo nejsou) tví hrdinoové nebo idolové v branži? Setkal ses s některými z nich? Nebo máš mentora? Kdo ti pomohl začit nebo prorazit? (v Kanadě a pak i L.A.)

Hart: Začínal jsem u "Beachcombers" a pokračoval k "Avonlea". Obchodníci byli křest ohněm (díky Seatone, Alyson...). Pak jsem odešel do L.A. a Rob Thomas (tvůrce Bůžka lásky a "Veronicy Mars") mě najal na Bůžka lásky. Byl mnohem mladší než já... a stále je. Jsem velký fanoušek toho, co píše. Doposud jsem se již stihl setkat s většinou slavných scénáristů. Jde o to, že televizní scénáristé jsou velmi, velmi zajimavá parta lidí. Bylo úžasné sledovat při práci Davida Kelleyho. Práce s Barbarou Hallovou byla skvělá, skvělá, skvělá. Je to prostě komunita.

Will: Příběh "Snoops" (Pozn.překl.: Čmuchalové).. Vždycky říkám, že jsi jediný chlápek, který odešel ze seriálu Davida Kelleyho a ještě za to získal pozitivní ohlas (dokonce od Davida samotného)... neříkám to špatně?

Hart: Kdo ví? Je to dobrá výstražná povídka. Četl jsem pilotní díl "Snoops" a moc mě to nezajímalo. Ale psal to a produkoval David Kelley. Využil jsem šance pracovat s Davidem. Je neskutečný. V té době psal tři televizní seriály týdně. Teď mám vlastní show, procházím všechny scénáře a jsem rychlý ("rychlý" může být občas důležitější než "dobrý", což ale není dobrý, když jste tím poháněn tak jako já). Hraju na vrcholu své hry. On dělal tři skvělé seriály týdně. Přepsal všechny scénáře k "Snoops, což bylo velmi demoralizující. Myslel jsem si, že jestli to bude další "The Practice" nebo "Ally"... tak že bych s tím mohl prorazit, ale o "Snoops" jsem se nestaral a čestnou pravdou je, že jsem necítil, že bych celému projektu něco přinášel. Tak jsem požádal Kelleyho, aby mě uvolnil ze smlouvy. Je to bezva chlap a tak to udělal a myslím si, že u mě před 20th Century Fox musel prohodit něco pěkného, protože jsem dostal plný kontrakt.

Will: Máš a měl jsi plný kontrakt s Foxem na několik let. Jak jsi ho získal a mohl bys popsat, jak přesně takový kontrakt funguje? Jak moc tě "vlastní" (myslím tím, na čem můžeš pracovat a na čem ne)?

Hart: Plný kontrakt znamená, že studio vlastní veškerou mou televizní tvorbu. Koupí vás na dva tři roky s opcí na čtvrtý či pátý. Ve Foxu jsem napsal pět pilotních dílů, z nichž dva byly produkovány - a jedním jsou "Bones". Také jsem pro ně dělal na "Soudkyni Amy". Byli moc a moc hodní, že me na 13 epizod uvolnili pro Sony a jejich "Joan of Arcadia".

Will: Na výše uvedeném obrázku jste zachycen s herci z "Bones" (dostáváte políbení od Davida Boreanaze a dámy jsou u vytržení) spolu s Barry Josephsonem (brýle/baseballová čapka). Kdo je Barry a jaký vztah má k tobě a k seriálu? Vycházíte spolu?

Hart: Barry Josephson je výkonným producentem "Bones". Má produkční kontrakt se studiem Fox, se kterým já mám plný kontrakt. Vlastnil práva na dokument o Kathy Reichs, která stojí za vznikem "Bones". Studio nás dva dalo dohromady a udělali jsme pilotn díl. Jeho kancelář je přes parkoviště přímo naproti té mé. Je v seriálu zapojen stejným způsobem jako Bruckheimer ve svých seriálech. Barry produkuje filmy a také další televizní seriály. Studio vlastní seriál a televize ho "pronajímá" za produkční poplatek, který tvoří velkou část rozpočtu. Studio profituje na jiné úrovni: jako např. na DVD. Vždy je ze strany televize a studia více možností a postojů. Je to prostě součást minového pole, přes které autor seriálu musí navigovat.

Will: Pověz mi něco o přesunu z Toronta do L.A., když ti už dávno nebylo 23. Přijel jsi jako čerstvý závan do byznysu - a to jsi byl relativně starý - bylo ti už 30 let. A navíc jsi Kanaďan. Jak jsi to udělal? Bylo to jako začínat znovu? Znamenaly tvé kanadské úspěchy v oblasti "mystery" vůbec něco? Jak jsi se dokázal pohnout dopředu?

Hart: Už jsem byl starý, kdž jsem přijel. Bylo mi 38, skoro 39 let. Moje kanadské úspěchy neznamenaly vůbec nic. Naštěstí pro mě Robu Thomasovi ("Cupid") se líbil speciální díl, který jsem napral pro "Ally MyBealovou". Rozhovor s ním byl fajn a předpokládal jsem, že se mu líbila myšlenka mít v týmu někoho, kdo by rozběhl seriál, ale kdo by mu ho nechtěl ukrást pro sebe. Bylo to těžké rozhodnutí opustit Kanadu - zakořenil jsem tam, pracoval jsem s lidmi, které jsem měl opravdu rád, měli jsme pěkný dům v Torontu (Toronto není nejoblíbenějším místem k bydlení, jsem z ostrova Vancouver, ale je to doslova to nejvlídnější místo, na kterém jsem kdy byl). Lidé přijali mě i mou rodinu. Ale, když jsem požádal Bridgett, zda by zvážila možnost stěhování do L.A., abych zkusil urvat nějakou práci, tak řekla: "Myslím, že v sobě máme místo alespoň na jedno další dobrodružství." Největší obavy jsme měli z toho, zda je L.A. vhodné místo pro výchovu dětí. Stále nás to trápí a to už jsou téměř dospělé.

Will: A teď z jiného soudku - je nějaký herec, u kterého se nemůžeš dočkat, až mu napíšeš nějaké dialogy, protože je přenese na úplně jinou, vyšší úroveň?

Hart: Jsou jich spousty! Právě teď, vedle hlavních postav v mých seriálech, jež mám opravdu, opravdu rád (nepřeháním... jsou doří...), je to Stephen Fry. Ryan O'Neal je taky borec. Tyne Daly byl jako dar. Joe Mantegna byl skvělý. Mary Steenburgen. Ještě v Obchodnících jsem zbožňoval Patricka McKennu.

S McKennou to bylo něco. Dělal jsem s ním "Faktor PSI". OK, tak pro dnešek je to vše. Díky Harte, doufám, že sis užil sám sebe... vím, že jo. A děkuji DMc za to, že bylo zdrojem několika z těch vážněji míněných otázek.

Pokračování příště...
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář